ARCHIVES DES NEWS

Mois de Janvier 2005

 

Dimanche 9 Janvier 2005 a 23H34, par Jets

Encore une nouvelle version de Doomsday à télécharger dans la sections "ports", en voici les nouveautés:

Version 1.8.6
+ "Flats" external resource category: defaults to "Data/Game/Flats/"
* external flats are searched first from "Data/Game/Flats/"
* PK3s can now be compressed (normal ZIP files)
* unlimited nesting of autoloads via Auto directory and virtual files
+ PK3 path mapping: files in the root of a PK3 mapped to the Auto
directories (see Readme for details)
+ lump assembly prefixes (see Readme for details)
+ Reflection -> Min color: minimum RGB color for the reflection (to
make the reflection visible even without regular sector light)
- fixed: model file hash reset properly when running 'reset'
- fixed: problem with multiple -file options

SDL_mixer:
* MUS data converted to MIDI is stored in the runtime directory instead
of /tmp

Mac OS X:
+ MiniStart launcher
* music is played using QuickTime (MIDI problems resolved)
- multiple endianness issues fixed in texture/PK3/model handling

Site officiel de Doomsday


Mercredi 5 Janvier 2005 a 19H16, par Jets
Voici les dernières nouvelles de ces derniers jours:

- Une nouvelle version de Doomsday est disponible avec pas mal de nouveautés intéressantes:

Version 1.8.5
+ surface reflections (shiny effects)
+ 'Reflection' definition
+ cvar 'rend-tex-shiny': enable surface reflections
+ Model -> Sub -> Shiny reaction: how much shiny textures react to angle
changes
+ cvar 'rend-model-shiny-strength': shininess factor for all models (0..1)
+ Model -> Sub -> Blending mode: select a blending mode (bm_* flag)
+ bm_* flags in Flags.ded (blending modes)
+ cvars 'conopen', 'conclose', 'contoggle': open/close console prompt
* detail textures can now use external resources instead of WAD lumps
(Detail -> File)
* external resources can be located in relation to Doomsday base path
(e.g. Shiny map = "Data/LightMaps/Shine")
- fixed: dynamic light clipping in the case where lights are in the same
subsector with a polyobj

jHexen:
+ cvar 'hud-scale': scaling factor for HUD graphics and messages

Win32:
+ option '-nostwin': don't show the startup message dialog (quicker
startup)
* crashes are handled more gracefully
- fixed: vcbuild.bat didn't include resources in Doomsday.exe and
drD3D.dll, which meant that the startup window and the drD3D config
dialog were missing

Site officiel de Doomsday

- On poursuit avec la sortie de Vavoom qui continu son chemin tranquillement, les améliorations sont les suivantes:

* Fully working Strife support.
* Implemented all sector specials in all games.
* Support for hi-res texture replacements.
* Added support for enhanced ACS script lumps. Several extended pcodes are
still missing.

Site officiel de Vavoom

- Et on finit par une petite news au sujet de Legacy, dont on devrait avoir bientôt une version intégralement codé en C++ (alors qu'il était codé en C de base), à voir...

Site officiel de Legacy


Samedi 1 Janvier 2005 a 12H30, par Jets

Je vous souhaite une très bonne année 2005 :) Même si le site n'évolue presque pas, il n'est pas abandonné. Je passe beaucoup plus de temps sur Emu-France mais ce site restera toujours en rapport avec l'actualité de Doom (actualité plutôt très calme en ce moment). A très bientôt ;-)

 

Revenir au sommaire des News