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Mois de Janvier 2010

Dimanche 24 Janvier 2010 à 22H56, par Jets

Encore de nouvelles versions de ZDoom et GZDoom:

En ce qui concerne ZDoom, on ne connait pas encore les changements.

Pour GZDoom, les changements sont les suivants:

- sprite display on older graphics cards works again
- sprites with an alpha channel again display as intended
- Maps containing FraggleScript could crash when playing sounds
- some rare crashes with changing a ScriptedMarine's skin.


A télécharger dans la section dédié comme d'habitude ;-)

Samedi 02 Janvier 2010 à 13H19, par Jets

Bonne année à tous et à toutes, pour bien commencer cette année, une nouvelle version de ZDoom et GZDoom sont disponibles !

En ce qui concerne ZDoom, beaucoup de changements dont les principaux sont visibles ici.

Pour GZDoom, les changements sont les suivants:

Major new features:
- Monsters can no longer get stuck in each other.
- Generalized version of A_BishopMissileWeave and A_CStaffMissileSlither, called A_Weave
- portals can be defined with linedefs, like in Eternity.
- Major improvement of portal robustness. All geometry lying between the camera and the portal is now discarded before being rendered so there's far less restrictions in defining a portal's layout. (OpenGL only!)

Major fixes:
- replacing puffs now gets recognized properly when checking the damage type
- the options menu no longer gets cut off by the screen borders
- moving a sky viewpoint now is interpolated properly (see Daedalus MAP21's intro for an example)
- Hexen's Flechette-Grenade now gets thrown properly when viewing up or down.


A télécharger dans la section dédié comme d'habitude ;-)


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